Cum să alegi un contract de service pentru ascensor

483
Cum să alegi un contract de service pentru ascensor

Siguranța în exploatare și buna funcționare a ascensorului reprezintă sarcinile principale ale administratorului unei clădiri dotate cu un asemenea mecanism. Fie că este vorba despre lifturile din construcțiile industriale, comerciale sau de birouri, fie de instalațiile din locuințe rezidențiale, defecțiunile pot apărea în orice moment. Din acest motiv, echipamentul are nevoie de mentenanță periodică, precum și de intervenții rapide pentru remedierea problemelor urgente. 

Încheierea unui contract de service cu o firmă specializată este soluția perfectă pentru întreținerea corespunzătoare a ascensorului. Iată cum alegi o companie care poate să-ți ofere servicii adaptate nevoilor tale:

Verifică atent existența autorizațiilor tehnice

Oamenii calificați îți vor oferi întotdeauna mai multă siguranță. Deși anumite proceduri de întreținere a lifturilor, cum ar fi curățarea cabinei, nu trebuie realizate neapărat de persoane autorizate, încearcă să lucrezi doar cu personal specializat. Conform prescripției tehnice PT R 2 – 2010, toate acțiunile ce vizează întreținerea, revizia și repararea ascensoarelor pot fi efectuate numai de către persoane juridice autorizate ISCIR și înscrise în registrul ISCIR.

Ia în considerare tipul serviciilor oferite

De preferat ar fi să închei un contract de service pentru lift cu o echipă de experți, capabilă să înțeleagă problemele, nevoile și preferințele clienților. Află că nu toți distribuitorii de ascensoare oferă și servicii de întreținere și, totodată, că unele dintre societățile care acordă suport și service nu se adresează tuturor tipurilor de lifturi. Prin urmare, înainte de a semna un contract cu un furnizor este important să te interesezi ce sarcini poate realiza. Poți alege soluții personalizate în funcție de probleme dacă specialiștii cu care lucrezi îți oferă consiliere și diverse alternative pentru a găsi cea mai bună variantă.

Ține cont de experiența și profesionalismul firmei

Indiferent dacă ascensorul se află într-o clădire publică sau una privată, nimeni nu-și dorește ca acesta să fie scos din funcțiune un timp îndelungat. Mulți oameni nu și-ar imagina viața fără un astfel de mecanism, mai ales în structurile arhitecturale cu mai multe nivele. Așadar, verifică experiența companiei cu care intenționezi să închei un contract de service ca să te asiguri că poate să-și îndeplinească sarcinile cu maximă responsabilitate, în cel mai scurt timp posibil. Adevărații specialiști reușesc să proiecteze soluții inteligente în ceea ce privește instalarea, întreținerea și modernizarea lifturilor și să presteze servicii de mentenanța preventivă conform legislației în vigoare, dar și mentenanța corectivă și predictivă.

Analizează modul de comunicare

Atunci când apar probleme sau urgențe este bine să știi că poți lua legătura eficient și rapid cu echipa de specialiști. Chiar dacă pentru unii ar putea părea nesemnificative, serviciile de asistență tehnică prelungită (24 de ore/365 de zile) sunt un mare plus. De asemenea, este importantă și consultanța telefonică la distanță, precum și disponibilitatea și intervențiile efectuate cât mai repede.

Firmele moderne, cu o vastă experiență în domeniu, pot oferi chiar servicii rapide de monitorizare și întreținere la distanță, prin simpla conectare a ascensorului la o platformă inteligentă. Altfel, se reduce considerabil timpului de așteptare, liftul poate fi monitorizat 24/24, se oferă asistență în timp real și intervenție de la distanță. 

Oricât de avansată ar fi tehnologia de care dispune, ascensorul are nevoie de service permanent pentru a putea funcționa fără probleme. O firmă specializată contribuie activ la creșterea confortului și siguranței în timpul folosirii liftului, așa că asigură-te că închei un contract cu o companie ce se poată adapta diverselor mecanisme și care are în portofoliu echipamente similare cu cele pe care le administrezi.