Cum să te protejezi de bolile respiratorii în sezonul rece?

0
98
Cum să te protejezi de bolile respiratorii în sezonul rece?
DEZITEC produse profesionale pentru curatenie import Italia

Sezonul rece este sezonul afecțiunilor respiratorii. Răceala comună, gripa, amigdalita, bronșita sunt doar câteva dintre bolile infecțioase respiratorii întâlnite în sezonul rece. Chiar dacă te-ai mai confruntat înainte cu diverse infecții de acest tip și ai anticorpi împotriva unor virusuri sau bacterii, există mulți alți agenți patogeni responsabili de aceste boli cu care nu ai luat încă contact. Bineînțeles că, uneori, oricât te-ai strădui să eviți virozele, tot te alegi cu o răceală. Totuși, este important să iei toate măsurile necesare pentru a scădea cât mai mult riscul de a conttacta o infecție respiratorie. Iată cum te poți proteja de bolile respiratorii în sezonul rece.

Vaccinează-te

Vaccinul este cea mai eficientă metodă prin care poți preveni unele boli respiratorii infecțioase, deoarece serul stimulează producția naturală de anticorpi împotriva unor virusuri. De aceea, se recomandă imunizarea cu, spre exemplu, vaccinul antigripal Vaxigrip Tetra, în fiecare an, în lunile octombrie-noiembrie. Acesta este indicat pentru a preveni gripa provocată de noile tulpini de virus. Vaccinul este recomandat mai ales persoanelor aflate în grupele de risc (vârstnici, copii, pacienți cu boli cronice, imunodeprimați, femei însărcinate). De altfel, acesta este motivul pentru care acestea primesc vaccinul gratuit. De asemenea, asigură-te că ești vaccinat împotriva noului coronavirus. 

Mănâncă sănătos și hidratează-te

Alimentația influențează modul în care funcționează sistemul nostru imunitar. O stare de malnutriție se asociază adesea cu un sistem imunitar slăbit. Prin urmare, trebuie să menții o greutate normală și să incluzi în dietă alimente din toate grupele alimentare (cereale, legume și leguminoase, fructe, lactate, carne, pește, ouă, semințe și nucifere, uleiuri vegetale extravirgine) în cantități moderate. Consumă legume la fiecare masă și 2-4 fructe pe zi. Evită alimentele intens procesate industrial (fast-food, dulciuri, produse de patiserie, mezeluri, snacksuri) care sunt sărace în nutrienți și bogate în calorii.

De asemenea, bea 6-8 pahare de apă pe zi. O stare de deshidratare poate afecta mecanismele imune. 

În sezonul rece, îți poți suplimenta unii nutrienți din dietă, implicați în imunitate – vitamina D, zinc, Omega-3, vitamina C. Întreabă medicul înainte de a lua un supliment alimentar. 

Fă mișcare

Activitatea fizică prelungită, de intensitate ușoară-moderată, îmbunătățește diferitele mecanisme de apărare ale sistemului imunitar. De asemenea, activitatea fizică stimulează circulația sangvină, favorizând distribuirea nutrienților în țesuturi, dar și drenajul limfatic. Fă sport timp de minim 30 de minute zilnic, de tip cardio sau aerobic. Mersul pe bicicletă, joggingul, mersul pe jos în pas alert, dansul, zumba sunt forme de mișcare potrivite. 

Evită fumatul

Fumatul crește riscul de a contracta o infecție respiratorie, pe lângă multe alte probleme pentru sănătate asociate cu acest viciu. De asemenea, fumătorii se vindecă mai dificil în cazul unor astfel de infecții. Evită atât fumatul activ, cât și cel pasiv.

Evită stresul

Stresul crește nivelul de cortizon, hormon care suprimă imunitatea. De aceea, este important să scazi nivelul de stres prin următoarele măsuri:

  • nu pierde nopțile și încearcă să ai 7-8 ore de somn nocturn. Lipsa odihnei crește nivelul de stres; 
  • evită situațiile conflictuale sau stresante și învață să îți controlezi emoțiile;
  • fă mișcare! Mișcarea crește nivelul de serotonină și endorfine, hormoni responsabili de starea de bine;
  • fă-ți timp pentru tine, pentru cei dragi și pentru activitățile care îți oferă plăcere; 
  • încearcă tehnici de relaxare: yoga, tehnici de respirație, meditație;
  • aromaterapia poate scădea stresul, când se utilizează uleiurile esențiale potrivite, cum ar fi cel esențial de lavandă; 
  • apelează la un psiholog dacă te confrunți cu stres cronic.

Respectă măsurile de igienă

Respectă măsurile de igienă, care sunt valabile și în restul anului, nu doar în sezonul rece. Fă-ți un obicei și:

  • spală-te frecvent pe mâini cu apă și săpun, inclusiv înaintea meselor și imediat ce intri în casă;
  • dezinfectează-ți mâinile în spații publice; 
  • nu-ți atinge fața, gura și nasul cu mâinile neigienizate;
  • evită contactul cu persoane infectate, care prezintă simptome de răceală sau gripă.

Prin urmare, ia în considerare aceste recomandări pentru a te proteja de infecțiile respiratorii în sezonul rece. Dacă, totuși, dezvolți o astfel de boală, adresează-te medicului pentru tratament.

agentie SEO Bucuresti & promovare online