Cold calling, respective apelarea la rece, este o tehnica veche in lumea vanzarilor, care inca are un loc important in experienta oricarui vanzator. De ce este necesar sa suni la rece, cum iti poti maximiza sansele de a atrage clienti si care sunt riscurile implicate de aceasta tehnica?
Apelarea la rece iti ofera oportunitatea de a intra in contact cu potentialii client, care poate inca nu sunt familiarizati cu produsele sau serviciile pe care tu doresti sa le vinzi. Desi este o metoda foarte buna, strategia pe care o abordezi este extrem de importanta.
Primul pilon al apelarii la rece este o baza de date atent construita, actualizata in timp real si 100% corecta. Ai optiunea de a apela la platforme specializate care iti pun la dispozitie contacte valide in timp real. O astfel de platforma este risco.ro, care iti pune la dispozitie cea mai complete baza de date, alcatuita din date de contact validate de catre vanzatorii care fac prospectare. In timpul economisit din cautarea contactelor, te poti concentra pe ceea ce stii sa faci mai bine: vanzarea propriu-zisa.
O metoda de a avea succes cu metoda de apelare la rece este personalizarea fiecarui apel. Acest lucru presupune sa intelegi nevoile si interesele potentialilor clienti si sa iti adaptezi mesajul in functie de nevoile acestora.
Trebuie sa fii pregatit sa fii intampinat cu reticenta, in anumite cazuri. Este extrem de important sa nu iei refuzurile personal si sa incerci sa inveti din fiecare apel care initial nu a dat roade. Nu orice discutie conduce catre o vanzare sigura, iar cea mai buna atitudine pe care o pozti abordare este aceea de a comunica direct si concis ce ai de comunicat.
In concluzie, apelarea la rece ramane o tacticta relevanta in Vanzari, care trebuie abordata cu grija si cu o pregatire corespunzatoare. Utilizarea platformelor care iti pun la dispozitie liste de contacte corecte, valide si actualizate in timp real te poate propulsa in fata celor care decid sa se documenteze pe cont propriu. Personalizarea mesajelor si gestionarea cu deschidere a respingerilor pot face diferenta intre esec si succes intr-un domeniu atat de competitive precum Vanzarile.