Managerii de restaurante caută permanent modalități noi atât pentru atragerea de clienți noi, cât și de fidelizare a celor existenți. În această perioadă plină de provocări, una dintre cele mai eficiente metode de a face cunoscută oferta unui restaurant pe piață este încorporarea unui serviciu de livrare la domiciliu, prin parteneri sau cu resurse proprii.
Creșterea afacerii este unul dintre avantajele adoptării serviciului de livrare la domiciliu, pe lângă multe alte motive pentru care orice restaurant ar trebui să integreze asemenea opțiune în portofoliul de activități. Care sunt beneficiile unui astfel de serviciu? Găsiți răspunsurile în rândurile ce urmează.
Creșterea vizibilității restaurantului
Dacă la începuturile erei livrării de mâncare la domiciliu comenzile erau preluate telefonic și notate pe bilețele, în era 5G orice afacere care se respectă adoptă un program gestiune restaurant în regim delivery. Avantajele utilizării unei astfel de aplicații sunt multiple:
- fiecare număr de telefon este asociat unui profil care conține toate informațiile relevante despre client – domiciliu, istoric comenzi etc;
- accesul la un magazin online cu procesator de plăți integrat este asigurat de pe orice dispozitiv sau platformă;
- opțiuni de integrare a partenerilor livratori – Glovo, Tazz etc.
Accesul restaurantului la o platformă de comerț electronic sau prezența acestuia în sistemul online, printr-un site bine optimizat, ajută enorm clienții aflați în căutarea unui prânz sau a unei cine de calitate. Posibilitatea de a posta evaluări și comentarii legate de calitatea mâncării sau a serviciului de livrare reprezintă un plus pentru restaurantele care încearcă în permanență să-și surprindă în mod plăcut clienții.
Creșterea vizibilității online este un avantaj substanțial pe o piață în care concurența acerbă păstrează în activitate doar cele mai bune restaurante. Iar o experiență plăcută cu o comandă livrată la timp, cu mâncare bună și evaluările online vor cântări decisiv în decizia clientelei de a-și alege localul.
Creșterea cifrei de afaceri
Un serviciu de livrări mâncare la domiciliu impune optimizarea fluxului de lucru într-un restaurant, iar creșterea numărului de comenzi nu poate fi decât benefică pentru orice afacere. Ridicarea constantă a nivelului vânzărilor este ținta oricărui manager – veniturile în plus pentru restaurant vor însemna, cu siguranță, bonusuri pentru fiecare membru al echipei implicat în acest succes.
Mai mult decât atât, creșterea volumului de lucru înseamnă crearea de noi locuri de muncă și investiții suplimentare pentru a face munca celor din bucătărie mai ușoară și mai eficientă.
Promovarea brandului și extinderea afacerii
O afacere-vedetă care crește exponențial pe plan local va avea oportunități, cu siguranță, și în alte localități, cel puțin în regiunile cu un anumit specific culinar. Așadar, iată cum încorporarea serviciului de livrări face posibilă nu doar creșterea afacerii, ci și extinderea acesteia dincolo de limitele localității în care a început, precum și crearea unei mărci recunoscute cel puțin la nivel regional sau național. Posibilitatea de a deschide noi restaurante și de a extinde afacerea este cât se poate de reală, în condițiile în care produsele și serviciile oferite de restaurant sunt de cea mai bună calitate, acesta fiind principalul factor care atrage și fidelizează clienții.
Alinierea la un standard al industriei de profil
Restaurantele înțeleg trendul pieței și încearcă, pe cât posibil, să implementeze o adaptare rapidă la cerințele consumatorilor, astfel încât să atragă cât mai mulți clienți. Adoptarea serviciului de livrare și integrarea acestuia în fluxul de lucru al unui restaurant a devenit deja un standard la care toate afacerile de profil se aliniază. În mod conștient sau nu, majoritatea clienților de azi sunt permanent conectați la Internet și aproape tot ce se întâmplă în viața lor – muncă, distracție, relaxare, alimentație – trece prin filtrul informațional al dispozitivului inteligent.
Un restaurant care oferă posibilitatea livrării mâncării la domiciliu sau la locul de muncă este o afacere care a îmbrățișat deja viitorul și are șanse crescute să-și continue dezvoltarea. Imaginea clasică, în care mâncarea se poate consuma doar la interior, este de domeniul trecutului, iar opțiunea de a comanda la distanță – online sau telefonic – trebuie să fie adoptată rapid de fiecare afacere de profil care își dorește continuitate în epoca post-pandemie.